معاون گردشگری استان اردبیل از ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز 95 به اعضای ستاد استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، قادر تقی زاده با بیان این مطلب گفت: به دنبال مصوبه هیأت وزیران در سال 1392، دستورالعمل ساماندهی و ارتقای خدمات سفر ویژه نوروز 95 در پنجمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تصویب و به اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران شهرستان ها به عنوان رؤسای ستادهای اجرایی خدمات سفر در آذر ماه سال جاری ابلاغ شد.
وی هدف از تشکیل این ستاد را توزیع سفر به دیگر جاذبه های گردشگری استان، مدیریت یکپارچه مراکز اقامتی، استفاده بهینه از ظرفیت های اسکان ادارات کل آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری ها، زائرسراها، مراکز اقامتی دولتی و خصوصی، مراکز خانه مسافر و ارائه خدمات انتظامی و ترافیکی و حمل و نقل در محورهای مواصلاتی و همچنین ارائه خدمات امداد و نجات، بهداشت و درمان، خدمات اطلاع رسانی و راهنمایی مسافران و خدمات امداد خودرویی بیان کرد.
این مقام مسئول، کمیته های تخصصی ستادهای اجرایی را شامل 10 کمیته مرکب از کمیته های خدمات حمل و نقل و ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیکی شهری، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و امور فرهنگی برشمرد و افزود: شرح وظایف کمیته های 10 گانه در دستورالعمل قید و به رؤسای کمیته ها ابلاغ شده است.
 وی با اشاره به اینکه ریاست ستاد استان برعهده مجید خدابخش استاندار اردبیل، قائم مقام ستاد برعهده علی آذرنژاد معاون امور عمرانی و مسئول دبیر خانه ستاد را نیز اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عهده دار است، یادآور شد: فرمانداران نیز به عنوان رؤسای ستادهای شهرستانی، ستادهای شهرستان را تشکیل خواهند داد.
تقی زاده، زمان اجرای طرح را از نیمه نخست آذرماه سال جاری تا نیمه نخست اردیبهشت ماه سال آینده عنوان کرد و گفت: علاوه بر استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، شهرداری های مرکز شهرستان ها به ویژه شهرداری اردبیل، شرکت آب و منطقه ای، فرماندهی انتظامی و دادگستری و صدا و سیما، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت و معدت و تجارت، ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امورخیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمل و نقل و پایانه ها، محیط زیست، غله، راه و شهرسازی، اداره کل فرودگاه ها، هواشناسی، جمعیت هلال احمر، تعزیرات حکومتی و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و جوامع و انجمن های صنفی نیز عضو این ستاد هستند.
وی از دیگر برنامه های این ستاد را علاوه بر هماهنگی اداری و پشتیبانی، نظارت بر تأسیسات و مؤسسات گردشگری و سایر صنوف ارائه دهنده خدمات به گردشگران و اجرای برنامه های فرهنگی بیان و خاطر نشان کرد: تمامی گردشگران می توانند از طریق سامانه 09629 پیشنهادات و انتقادات و شکایات خود را به ستاد مرکزی اعلام کنند.
معاون گردشگری استان از تهیه فرم های اطلاعات و آمار خدمات و امکانات سفر و ارسال آن به دستگاه های مرتبط به منظور شناسایی و برآورد اطلاعات و آمار از ظرفیت اسکان در سطح استان و ظرفیت خدمات اداری، بهداشتی و درمانی، انتظامی و غذایی، خدمات اطلاع رسانی و راهنمایی مسافر، خدمات رفاهی و فرهنگی و همچنین عوامل نظارتی در سطح استان و شهرستان ها خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر فرم مذکور، فرم های آماری و نظرسنجی نیز تهیه و به دستگاه ها، فرمانداران شهرستان ها و مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان ها به عنوان دبیرخانه ستادهای شهرستانی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1394101223